Založ si blog

Kroky

 

Kráčam po schodoch. Moje nohy, sú neskutočne ľahké, akoby som ich ani nemala. Ale mám, sú presne na svojom mieste. Pravá, ľavá, ešte raz sa na ne pozriem a pokračujem v ceste. Nejaké schody za mnou a predo mnou tiež, dvanásť poschodí spraví svoje. Možno som mala použiť výťah, dnes taká bežná záležitosť. Áno, v tejto bytovke sú hneď dva, jeden vedľa druhého, osobný a nákladný.

 

„Dobrý deň,“ dostanem zo seba okamžite ako takmer vrazím do suseda. Starší pánko, jeho vlasy sú takmer biele, oblečený vždy v elegantnom obleku. Stará škola, takto si ju predstavujem, asi ma to naučila mama. Vyzná sa, veď  už má svoje roky. Sused je už doma a ja si idem po svojom. Schody, dávam jeden za druhým, dnes je to však také tanečné. Akoby som tancovala. Ešte nikdy som sa tak necítila. Toľko schodov, nie však pre mňa, počet neriešim. Akoby ma smerom dolu poháňala akási zvláštna energia, možno sila.

 

„Dobrý deň, pani Nováková,“ prihováram sa susedke, ktorú každý volá priezviskom. Netuším prečo, nikdy som to neriešila. Robím to ako ostatní. Možno za tým bude jej povolanie, sudkyňa. Dnes už v dôchodkovom veku, ale príjemná pani, nikdy som ju nevidela v zlej nálade. Pozitívna osôbka. „Dnes nejdeš výťahom?“ kladie mi otázku a trochu sa usmieva. Neodpovedám, asi nemám čo dodať, jednoducho je to tak.

 

Schody, samé schody. A ja kdesi uprostred nich. Ďalšie stretnutia so susedmi. Na jednom poschodí muž s bicyklom, o čosi nižšie deťúrence s mamičkou, sused vynášajúci odpadky. Všetci majú niekam namierené, v bytovke to takto funguje, človek tam takmer nikdy nie je sám.

 

A som dole, predo mnou brána, otváram ju dokorán. Do tváre mi fúkne svieži vietor a rozhalí mi kabát. Ponáhľam sa, moje nohy pokračujú v ľahkom kroku. Z kabelky prehodenej cez plece vyberám maličké zrkadielko a kontrolujem svoju tvár. Tento vlas sem, tu mám akúsi šupinku, odhaľujem ďalšie nedostatky. Dnes chcem byť dokonalá, idem na rande. Čaká ma on.

Tag:

Slnko

15.04.2024

Je ráno. Slnko už vypeká, akoby nemohlo byť po včerajšom dni unavené. Mohlo, keby to takto fungovalo. Nie, nič z toho, slnečná aktivita sa zvyšuje rýchlym tempom. Moje telo zahaľuje len tenučké tričko. Keby nebolo treba… Úvahy, veď prečo nie, popustiť uzdu fantázii môže byť celkom fajn. Oči privreté, tvár sa mi kúpe v slnečných lúčoch. Hodinky [...]

Pena

27.03.2024

Jedno vrznutie dverí a všetky oči jedným smerom. Dvere, to je ten bod a uprostred nich ja. Sám, tlačiaci sa dovnútra. Možno vietor, poháňa ma, akoby ma už chcel vteperiť za dvere. Neponáhľam sa, nemám dôvod. Som pokojný, vyrovnaný sám so sebou. Aj tie pohľady, milé mi nie sú, znesiem ich však. No kam by sa už pozerali… Moja ruka na kľučke, [...]

Hnedá

03.03.2024

Vôňa, vráža mi do nosa. Nádhera, kávové zrná, mám ich pred očami. Tie tvary, zbožňujem ich vo všetkých podobách. Akoby som sa práve ocitla v reklamnom spote, kochám sa pohľadom na ne. „No, len sa na ne pozri!“ chcem vykríknuť a dať to na známosť všetkým. Nech vedia, kde je ich krása a chuť. Áno, tá chuť dostane každého. Musí, nedá sa jej odolať. [...]

Alexej Navaľnyj

WSJ: Putin zrejme nenariadil zabiť Navaľného, konštatovali americké tajné služby

27.04.2024 12:42

Americké tajné služby podľa nemenovaných predstaviteľov dospeli k záveru, že Putin pravdepodobne nenariadil, aby Navaľného vo februári zabili.

Demmin

Keď matky topili svoje deti. Hromadné samovraždy v nacistickom Nemecku

27.04.2024 12:00

Nacistická propaganda a strach z Červenej armády v apríli 1945 spôsobili, že v mestečku Demmin spáchalo samovraždu najmenej 900 ľudí.

vezuv

V okolí sopky Vezuv zaznamenali silnejšie zemetrasenie

27.04.2024 11:51

Oblasť okolo sopky Vesuv neďaleko juhotalianskej Neapola dnes ráno zasiahlo zemetrasenie o sile 3,9 stupňa.

Dvoch neplnoletých zasiahol prúd, vyliezli na odstavený vlak

27.04.2024 11:29

Dve neplnoleté osoby zasiahol na železničnej stanici v Malackách elektrický prúd. Stalo sa tak po tom, čo vyliezli na odstavený vlak.