Dvere

 

Stojím. Len tak, akoby som nevedela čo so sebou. Opak je pravdou, nebola by som tu ani chvíľu, kratšiu či dlhšiu. Utekala by som cez dvere, ktoré mám priamo pred sebou. Pred nosom.

 

Lenže ja stojím, nehýbem sa, akoby na mňa pôsobila nejaká zvláštna sila. Bojujem sama so sebou, dvere z jednej i druhej strany sú silným lákadlom. Nie som tu sama, je tu ešte on. Moje oči, akoby boli do neho zapichnuté, sledujem ho. Vidím ho od chrbta, jeho vyšportované telo, pod tričkom sa mu rysujú svaly. Štíhly, vysoký, posilňovňa je jeho druhý domov. Určite, stavila by som sa. Bez cvičenia také telo nedáš. Viac nevidím, akoby sa na mňa chystal. Istotne, inak si to neviem predstaviť.

 

Čakať či zdrhnúť? Vziať nohy na plecia a zabuchnúť za sebou dvere. Toto sa mi žiada. Možno nie, ale to miesto. Prečo práve tu? Neviem, hlavou mi víri množstvo otázok. Bez odpovedí, tie neprichádzajú. Otáča sa, v tvári sa mu mihne skromný úsmev. Tvár čerstvo oholená, bez akéhokoľvek porastu. Oči modré, jeho pohľad človeka dostane. Okamžite, hneď. Pekný je, konštatujem a čakám. Neviem, čo bude nasledovať.

 

Široká posteľ, líham si, pomaly, poslušne. Ukladám sa a cítim sa tak zvláštne. Odovzdane. Tento pocit, blízky mi nie je, radšej som… Hovorí čosi, jeho slová mi splývajú, akoby mi spôsobovali bolesť. Ešte väčšiu bolesť. Cítim ju v každom kúsku svojho tela. Dotyky, tu a tam, na rozličných miestach. Opakuje ich, akoby sa nevedel nabažiť.

 

Moje obnažené telo, dýcham zhlboka. Srdce mi bije ako zvon. Strach, to je asi ten pocit, neviem sa brániť. Som bezmocná. „Bandáž,“ povie odrazu do ticha a skloní sa ku mne. V ruke obväz a už sa vrtí okolo mňa. Všetky tie pohyby, stále horšie sa mi dýcha, strácam voľnosť, ktorú som ešte pred chvíľkou mala. „Príliš tesné,“ chcem dodať. Zbytočné, nedá sa zastaviť, jedna ruka sa strieda s druhou. Nekomentuje, neodpovedá, priťahuje ešte viac.

 

Stojím, pripravená na odchod. Dýcham ťažko, v očiach sa mi lesknú slzy. Potláčam ich, ale sú tam. Ešte papier do ruky a termín kontroly. Dvere sa za mnou zatvárajú. „Je tam ten mladý chirurg?“ pýta sa ma žena na dlhej chodbe. Kývnem hlavou a bez slova odchádzam. Debatovať nechcem, nemám chuť.

Tag:

Stolička

05.10.2024

Dnes, je podvečer. Akoby bola otrávená, nevedela, čo so sebou. Hodiny, hľadí na ne už niekoľko minút. Dlhé minúty. Na čo vlastne? Ručičky? Ich pohyb? Nič z toho, možno pozerá tým smerom a nič viac za tým nie je. Sedí, zadok jej tlačí drevená stolička, pohodlná nie je. Hm, ona ich nechcela, ale Marek. „Sú suprové,“ vyjadroval sa nadšene. Trochu ako [...]

Farby, 6. časť

20.09.2024

Bolesť, to môže to byť len ona. Chcem sa brániť, je to také nepríjemné. Neviem, nedokážem sa pohnúť. Možno nadvihnem ruku a budem vedieť viac, musí sa mi to podariť. Presviedčam samú seba, ale nie a nie. Ležmo poloha, ľavý bok. Oči, tie mi pomôžu, chlácholím sa. Také jednoduché to nebude, viečka mám ťažké, tlačia sa do pôvodnej polohy. No [...]

Farby, 5. časť

05.09.2024

Stabilizujem sa, odvrátim katastrofu, vracať nebudem. Keď chcem dokážem všetko. A teraz, musím si veriť, v tejto situácii určite. Som zvyknutá, život sa so mnou nemaznal ,nikdy som nebola „také“ dieťa. Hm, po týchto slovách mám v hlave prázdnotu, akoby mi čosi chýbalo. Kúsok zo zošita či knihy. Teta Majka. Moletná žena v pásikavom tričku, takto [...]

Kukláč

Lovci lebiek v rekordne krátkom čase zadržali v Medzeve mladého muža, na ktorého bol vydaný európsky zatykač

18.10.2024 22:22

Cieľoví pátrači len dva dni od obdržania európskeho zatykača vypátrali 27-ročného Pavla B.

Ladislav Ballek Maryam Marashi

Slovensko cez mimovládku pomáha afganským utečencom v Iráne. "Reťaz nádeje" už pomohla tisíckam detí

18.10.2024 20:04

Organizácia vo svojej nemocnici od roku 2007 hospitalizovala už 16-tisíc detí.

Kamil Šaško

Minister Šaško sa obáva, že môže o vyrokované peniaze prísť. PS: Vo funkcii začína vydieraním lekárov

18.10.2024 18:31, aktualizované: 18:38

Ponuka rastu platov zdravotníkov, ktorú minister predstavil, je podľa neho férová. Zopakoval, že je finálna.

lesby, homosexuáli

Poľská vláda navrhuje registrované partnerstvá pre páry rovnakého pohlavia

18.10.2024 18:06

Podľa poľskej ministerky pre rovnosť Katarzyny Kotulovej ide o "historický deň".