Založ si blog

Vanilka

Kuchyňa, malá miestnosť nášho bytu. Klasický panelák, jeden z mnohých kdesi uprostred sídliska. „Kdesi“, slovíčko, ktoré sa sem nehodí. Už ako malá som presne navigovala kamarátky, keď som ich chcela pozvať domov. Podstatné bolo detské ihrisko a hojdačky, jediné v širokom okolí. Super poznávacie znamenie.

 

Z detských priateľstiev som už vyrástla, ale byt máme stále rovnaký.  Šieste poschodie, tri izby plus kuchyňa. Stojím pri stole, okolo ktorého sú štyri štýlové stoličky, skutočne moderný dizajn. Vyberala matka, naozaj podarený výber. A vôňa, tá nesmie chýbať, na kuchynskej linke sú dva plechy čerstvo upečených kysnutých koláčikov posypaných vanilkou. Mňam, je to také dráždivé, aktivizujú sa chuťové poháriky. Dala by som si, začínam si predstavovať  ten pocit, keď si do jedného hryznem.

 

No nič, teraz nie, dobroty nebudú, možno neskôr. Matka opásaná zásterou previazanou okolo pása a vlasmi vypnutými dohora stojí pri kuchynskej linke. Opiera sa o ňu a pozerá sa na mňa. Opätujem jej pohľad, ale pomaličky začínam uhýbať. Očný kontakt mi začína byť nepríjemný, príliš dotieravý. Akoby chcela preniknúť do môjho vnútra.

 

Nie, nepustím ju, to nemôžem, mám rada svoje súkromie. Matka, žena, ktorá  je mi taká blízka. Ale pred chvíľou bolo všetko inak. Jej slová adresované mne, bolo ich toľko. Ešte aj hlas pridala a útočila na ocka, vraj som úplne ako on.

 

No a? Je to môj otec, asi by to tak malo byť, je to úplne prirodzené. Lenže ona, stačí, že dostane chuť útočiť. Sú to maličkosti, drobnosti, ktoré prináša život. A ocko? Áno, som ako on, ani sa za to nehanbím. Aspoň viem, že som jeho.

Tag:

Spravodlivosť

05.05.2024

„Dobrý deň,“ zdraví srdečne, keď sa zháči. Spomalený krok a hlava pootočená smerom von. Hm, tma, kdesi tam hore žiarivý mesiac a on takto. Vraj deň. Kdeže, deň sa už dávno prehupol do noci, len niektorí to ešte nezbadali. On medzi nimi. Skoro ráno z domu a potom… Práca, dnes dorazil skutočne skoro. Privstal si, aby sa veci hýbali, je vedúci [...]

Slnko

15.04.2024

Je ráno. Slnko už vypeká, akoby nemohlo byť po včerajšom dni unavené. Mohlo, keby to takto fungovalo. Nie, nič z toho, slnečná aktivita sa zvyšuje rýchlym tempom. Moje telo zahaľuje len tenučké tričko. Keby nebolo treba… Úvahy, veď prečo nie, popustiť uzdu fantázii môže byť celkom fajn. Oči privreté, tvár sa mi kúpe v slnečných lúčoch. Hodinky [...]

Pena

27.03.2024

Jedno vrznutie dverí a všetky oči jedným smerom. Dvere, to je ten bod a uprostred nich ja. Sám, tlačiaci sa dovnútra. Možno vietor, poháňa ma, akoby ma už chcel vteperiť za dvere. Neponáhľam sa, nemám dôvod. Som pokojný, vyrovnaný sám so sebou. Aj tie pohľady, milé mi nie sú, znesiem ich však. No kam by sa už pozerali… Moja ruka na kľučke, [...]

obchvat

Tatranci uspeli. Projekt obchvatu Starého Smokovca stopli

06.05.2024 10:57

Tatranci spisovali proti projektu petíciu, podpísalo ju osemsto ľudí.

filipíny, juhočínske more

Filipíny chcú riešiť konflikty v Juhočínskom mori diplomatickou cestou

06.05.2024 10:22

Čína nasadila proti filipínskym plavidlám vodné delá. Filipínsky prezident uviedol, že útok nebudú opätovať.

Russia US Nuclear Treaty

Západ nás provokuje: Rusi nacvičujú odpálenie jadrových zbraní na hraniciach Ukrajiny, nariadil to Putin

06.05.2024 10:20, aktualizované: 10:51

Cvičenie nariadil prezident Vladimir Putin a zúčastnia sa na ňom najmä sily rozmiestnené blízko Ukrajiny.

suchoba

Podplácal Makóa. Suchoba sa zatiaľ väzeniu vyhol, musí však zaplatiť 90-tisíc eur

06.05.2024 10:20

Podnikateľ dostal za podplácanie peňažný trest.