Založ si blog

Alobal

Miestnosť, steny biele, nikde ani štipka farby. Hm, otáčam hlavu, akoby som tu ešte nikdy nebola. Opak je pravdou, toto miesto je takmer mojím druhým domovom. Ani nápad, chce sa mi protestovať, takto by som to určite nenazývala.

 

Sedím pri stole bielej farby a niekam hľadím. Šanóny, je ich tu toľko, stoja tu ako pyramídy. Veľký poriadok tu nie je, ale to všetko vedúca. Vraj upratovanie, ona to tak pomenovala. Lenže ja, akosi na to nemám chuť, toľko všakovakých papierov a vôbec, myslím si, že je to zbytočné.

 

Odvraciam zrak smerom na dvere, jediné v miestnosti. Rýchly pohľad a v mojej ruke taška. Vlastne kabelka. Ruka ponorená do jej obsahu slávi o chvíľu úspech. Tvárim sa víťazoslávne a kladiem na stôl akýsi balíček. Utajený obsah, prebehne mi hlavou.

 

Asi áno, ale to všetko, akoby to bola iba hra. Leží predo mnou a ja sa neviem rozhodnúť. Čo teraz? Mám to, pohľadom kontrolujem dvere. Musím, keby niečo, ešte aj tie sliny dobiedzajú. Tentokrát nič, pokračujem podľa plánu. Alobal, chladivý a mierne ligotavý. Otváram ho, moja zvedavosť ešte rastie.

 

Á, tak predsa som sa dočkala, už je tu priamo predo mnou a tá vôňa. Jednoducho ma dráždi, chuťové poháriky mi našepkávajú jediné. Orechový závin, a keby len to, tento je od babičky. Taký ako ona, nikto neupečie, tie jej zlaté ručičky. Mňam. Beriem si do ruky prvý kúsok, opatrne s gráciou, keď sa strasiem. Zohnem hlavu, pozorujem tie malé potvory. Hýbu sa a je ich toľko. Mravce. Prišli, aby si pochutili, ani neviem odkiaľ. Som sklamaná, takto som to nepredstavovala a deliť sa s nimi nebudem.

 

„Dobré ráno,“ zaznie od dverí pozdrav mojej šéfky a ja viem, že je po všetkom.

Tag:

Spravodlivosť

05.05.2024

„Dobrý deň,“ zdraví srdečne, keď sa zháči. Spomalený krok a hlava pootočená smerom von. Hm, tma, kdesi tam hore žiarivý mesiac a on takto. Vraj deň. Kdeže, deň sa už dávno prehupol do noci, len niektorí to ešte nezbadali. On medzi nimi. Skoro ráno z domu a potom… Práca, dnes dorazil skutočne skoro. Privstal si, aby sa veci hýbali, je vedúci [...]

Slnko

15.04.2024

Je ráno. Slnko už vypeká, akoby nemohlo byť po včerajšom dni unavené. Mohlo, keby to takto fungovalo. Nie, nič z toho, slnečná aktivita sa zvyšuje rýchlym tempom. Moje telo zahaľuje len tenučké tričko. Keby nebolo treba… Úvahy, veď prečo nie, popustiť uzdu fantázii môže byť celkom fajn. Oči privreté, tvár sa mi kúpe v slnečných lúčoch. Hodinky [...]

Pena

27.03.2024

Jedno vrznutie dverí a všetky oči jedným smerom. Dvere, to je ten bod a uprostred nich ja. Sám, tlačiaci sa dovnútra. Možno vietor, poháňa ma, akoby ma už chcel vteperiť za dvere. Neponáhľam sa, nemám dôvod. Som pokojný, vyrovnaný sám so sebou. Aj tie pohľady, milé mi nie sú, znesiem ich však. No kam by sa už pozerali… Moja ruka na kľučke, [...]

Russko / Rusko / Armáda / Vojak /

Rusko plánuje sabotáže naprieč starým kontinentom. Moskva nemá zábrany, varujú tajné služby

05.05.2024 17:06

Keir Giles z inštitútu Chatham House tvrdí, že vďaka nim sa môže Rusko naučiť, ak chce skutočne Európu paralyzovať. Ide podľa neho o nácvik.

Tank / Gaza /

Netanjahu odmietol požiadavku Hamasu na ukončenie vojny. Izrael uzavrel dôležitý hraničný priechod s Gazou

05.05.2024 16:20

Politický vodca Hamasu Ismáíl Haníja obvinil Netanjahua zo sabotovanie snáh o sprostredkovanie dohody o prímerí.

Zuzana Čaputová

Čaputová sa nechystá do straníckej politiky. Chce zostať na Slovensku a byť užitočná pre spoločnosť

05.05.2024 16:00

Rozhodnutie nekandidovať opätovne na hlavu štátu neľutuje.

Rusko Toržók Putin prezident

Slovenská firma zaradená na sankčný zoznam USA predávala softvér do Ruska, jej majiteľ je zapojený do miliónovej kauzy so zmenkou v Moskve

05.05.2024 16:00

Podľa zistení Pravdy je majiteľom eseročky cudzinec, ktorý býva v Londýne a spoluvlastní schránkovú firmu, ktorá sa objavila aj v databáze Pandora Papers.